JÓGA PRO TĚHOTNÉ

LEKCE JÓGY PRO TĚHOTNÉ

Po celý rok máme pro všechny nastávající maminky připraveny lekce speciálně upravené jejich potřebám v těhotenství. Navštěvovat můžete lekce Gravid jogy, která je klidnější, více zaměřená na přípravu těla na mateřství a porod a která je vhodná i pro úplné začátečníky, bez zkušeností se cvičením. Na každé lekci zároveň protáhnete i posílíte celé tělo.

NOVÉ KURZY ZAČÍNAJÍ UŽ 10.9.2018

Přihlásit se můžete buď na 7 týdenní kurz každou středu 17-18 nebo pondělí 19-20 nebo využít některé z našich openclass. Informace k přihlášení najdete v záložce Rozvrh a ceník.

Jóga pro těhotné nebo také Gravidjóga představuje druh cvičení pocházející z hatha jógy, které přispívá k rozvoji přirozeného potenciálu ženy v období těhotenství. Těhotenská jóga je cvičení ohleduplné a citlivé k tělesným i duševním změnám, které sebou gravidita přináší. Nejen, že pozitivně ovlivňuje vnímání a přijetí přirozených změn na těle i duši, ale napomáhá i v chápání souvislostí a posiluje důvěru v sebe sama. Příznivě působí i na běžné fyzické a psychické těhotenské obtíže jako jsou bolesti hlavy a zad, zadýchávání, únava, otoky, změny nálad, smíšené pocity, pochybnosti atp. Jóga pro těhotné je tedy ideálním průvodcem těhotenství - inspiruje, dodává sílu a připravuje na porod děťátka a období mateřství.

Těhotenská jóga zahrnuje dechová cvičení a jóga pozice, tzv. asány, cvičit lze i jednoduché sestavy, které jsou prováděny v pomalém tempu, v souladu s dechem a ohledem na vlastní možnosti. Pravidelným cvičením dochází k rozvoji vnímání správného dýchání, poznávání vlastního těla, pocitů a úzkému propojení s děťátkem. Těhotenská jóga naučí vnitřní koncentraci, odstranit napětí a stres, odpočívat, uvolnit energii a radost. Všechna tato pozitiva jsou neocenitelným přínosem jak pro těhotenství, tak i pro následný porod a návrat do původní kondice.

Svou roli nehraje výkon, ale správné dýchání, uvolnění, relaxace a zejména bezpečné provádění cviků.

Pravidelné cvičení gravidjógy také podporuje zdraví obecně. Každá jóga pozice – asána má pozitivní vliv na určité orgány:

  • posiluje svalstvo,
  • uvolňuje klouby,
  • napomáhá správnému držení těla,
  • posiluje srdeční sval a zlepšuje prokrvení těla,
  • podporuje hormonální systém,
  • posiluje imunitu,
  • urychluje odchod toxických látek z těla,
  • přináší uvolnění a pocit harmonie

Kdy začít cvičit jógu pro těhotné

1. trimestr

S gravidjogou můžete začít už v prvním trimestru, pokud Vaše těhotenství probíhá fyziologicky a cítíte se dobře. Začátek těhotenství často doprovází zvýšená únava a nevolnosti, je proto potřeba přistupovat ke svému tělu citlivě a poslouchat jeho potřeby.

2. trimestr

Ve druhém trimestru je již možné začít asánami (pozicemi) na posílení pánevního dna, dolních končetin, organismu a také cviky na prevenci vzniku křečových žil. Ve 2.trimestru mají většinou ženy více energie na cvičení a bříško ještě tolik nepřekáží, proto v tomto období můžete cvičit i častěji.

3. trimestr

Poslední třetina těhotenství se nese v duchu protahovacích a uvolňovacích pozic. Cvičení se dále zaměřuje na zmírnění obtíží jako jsou
bolesti hlavy, bolesti zad, otoky a pálení žáhy. Důležité je upozornit vždy lektorku pokud se vaše miminko již v posledních 14ti dnech přetočí hlavičkou dolů, v takovém případě je nutné vynechat některé pozice. Naopak při nutnosti přetočení můžeme využít vhodné cviky které miminko nasměrují na tu správnou cestu :)

Nezáleží ani tak na cvičení samotném, jako na fyzických a tělesných potřebách nastávající maminky. Cvičení by mělo probíhat nejméně dvě hodiny po jídle, tedy v době, kdy již není žaludek plný. Každá budoucí maminka je individuální osoba, proto pokud cvičení provází nevolnost, křeče nebo bolest, je nutné cvičení (pro tentokrát) neprodleně přerušit. Platí zde pravidlo, že to co bylo příjemné včera, nemusí dělat dobře dnes. Proto je vhodné naslouchat svému tělu a zbytečně se nepřepínat.

Comments are closed.